20 September 2007

MOBS Reviu: Animania- D.Gray-Man (Bhgn.1)

Disaat ako menaip rebiu ini, ako baru sahaja selesai menonton D.Gray-man dan Melody Of Oblivion di saluran TV Singapura, ARTS CENTRAL (slot Animania, 11pm-12am). Kepada yang terbaca rebiu ni dan belum pernah menonton anime yang ako sebutkan kat atas tu, ako akan ceritakaan dalam rebiu kali ini.

D.Gray-Man



Anime ini bermula di zaman kurun ke-19 di Eropah. Ianya tertumpu kepada watak utama, seorang remaja lelaki bernama Allen Walker. Allen juga adalah seorang 'Exorcists', yang mana akan bertugas memusnahkan The Earl of Millenium dan konco-konconya yang ingin 'menyucikan' semula manusia dan menjadikan mereka 'Akuma'.



Banyak watak-watak Exorcist yang lain seperti Yuu Kanda (seorang egois yang tidak menggemari Exorcist lain), Lavi (dengan tukul besi sihirnya) Arystar Krory (seorang pontianak yang dilantik menjadi Exorcist) dan Miranda Lotto (seorang Exorcist yang mampu mengawal masa).



Terdapat juga watak-watak lain yang menjadi konco The Earl seperti Akuma, 'The Noah Family' dan lain-lain. Tetapi, watak yang ako minat dalam anime ni:


Lenalee Lee (seorang gadis 'Exorcist' yang mahir menerajang)...


dan Road "Rodo' Kamelot" (The Noah's Family) yang kawaiiii...XD..

Oh ya...jangan terpedaya yang anime ini bersifat serius dan 'gelap'. Sekali dah keluar part lawaknya, boleh terguling2 ketawa...ha ha ha!!



Sambung esoklah...dah nak sahur nih!

No comments: